Australië - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Ires Dijk - WaarBenJij.nu Australië - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Ires Dijk - WaarBenJij.nu

Australië

Door: Ires

Blijf op de hoogte en volg Ires

26 September 2014 | Australië, Mooloolaba

Hii there thuisfront. Een bericht om jullie een heel klein beetje een idee te kunnen geven wat ik zoal beleef in Australië. Dat wordt even teruggraven in mijn herinneringen. Na een lange onlogische vlucht van Jakarta naar Bangkok, van Bangkok naar Taiwan en Tawain naar Australië kom ik veilig en well aan in Sydney. Nouja, helemaal alles well was het niet. Één of ander virus uit Indonesië dat ik meekreeg als afscheidscadeautje heeft ervoor gezorgd dat ik de eerste dagen niets anders van Sydney zag dan mijn bed. Een bezoekje aan de dokter en een antibioticakuur doet snel wonderen. Het reizen gaat hier wel even wat anders dan wat ik van de twee maanden in Indonesië gewend was. Lekker westers en allemaal iets gemakkelijker. Ik reis met een soort van ov chipkaart, doe zo af en toe m'n boodschappen bij de aldi, kan weer lekker zelf eten koken, er is weer wijn te koop, de tempraturen zijn zoals in Nederland en de communicatie gaat in het Engels. Ja, ik ga me hier de komende twee maanden wel vermaken. Vanaf het moment dat ik hostel 1 instap ben ik onder de mensen. Er zijn voornamelijk veel Duitse en Engelse backpackers. Ik slaap in kamers met gemiddeld zo'n 8 mensen en ik vind het geleef en gekeutel om me heen fijn. Ik begin bijna te denken en dromen in het Engels. Er hangt een soort van rust in Sydney terwijl het een grote stad is. Soms vraag ik me af of ik wil in Sydney ben want er wonen ontzettend veel aziaten. Ik hang de toerist uit en bezoek een dagje het strand van Bondi Beach. Ik ga een weekendje naar katoomba voor de bleu mountains. Het uitzicht bij de three sisters is één en al bomen. Helaas is het regenachtig en mistig weer waardoor het zicht niet heel ver gaat. Maar het is een mooie wandeling en ik voel me intens klein tussen de bomen. Ik ga weer met de trein naar Sydney en pak die avond de bus naar Byron Bay voor drie nachten, dit loopt iets uit de hand want ik vertrek pas twee weken later naar mijn volgende bestemming. Byron Bay is een surfers dorpje. Het hostel is aan het strand en het is een heel fijn hostel. Ik kom na een 12 urige bus rit gaar aan en het lukt me niet de kamerdeur open te krijgen. Ronja (uit Duitsland) opent vanaf de andere kant de deur voor me en ik geloof dat we vanaf dat moment twee weken lang geen minuut zonder elkaar hebben doorgebracht. Wat ik daar twee weken lang gedaan heb? Eigenlijk niet zoveel.. Onze eerste stranddag en surfplannen lopen gelijk in het water. Een uur daarvoor is er een man doodgebeten door een witte haai. Ik raak de oceaan in Australië geloof ik alleen nog maar met mijn tenen aan. We maken een strandwandeling naar het lichthuis boven op een berg. Het is het meest oostelijke punt van Australië en hier komt als allereerst de zon op. Vanaf het lichthuis zie je waar je ook maar om je heen kijkt alleen maar blauwe oceaan. Het was de bedoeling walvissen te spotten maar zonder succes. Ach wat geeft het want de volgende dag zien we de vinnen gewoon in de verte vanaf het strand. We doen een toer naar Nimbin, een hippie dorpje, stoppen bij een waterval en barbequen ergens onderweg bij een groot meer. De toer valt een beetje tegen maar met z'n vijfen is het bere gezellig. We huren een middag een fiets maar zijn er na een uurtje wel klaar mee. Verder hangen we wat aan het strand, eten we heerlijk, drinken we wijntjes, bevinden ons in het nachtleven, kijken films in de buitenbioscoop, maken vooral lol en wandelen een beetje op onze blote voetjes door het dorpje. We krijgen de opmerking luiste duo en men denkt dat als het hostel niet aan het strand lag we het strand niet eens zouden halen. Hé het is vakantie! Ik heb gelachen in twee weken voor de rest van het jaar. Het doet me dan ook een klein beetje pijn dat ik vertrek uit Byron Bay. Ik heb prachtige mensen ontmoet en je hecht je snel aan de mensen om je heen wanneer je 24 uur met elkaar optrekt, ook al ken je elkaar zo kort.. It was a great time and good memories. Het is dan ook heel gek om te horen dat 1 van deze mensen met zo'n goeie vibe en karakter een paar dagen later overlijdt.

Ik wil nog meer zien van Autralië en met nog vier weken op de planning moet ik daar aan beginnen. Ik neem vanaf Byron Bay de bus naar Brisbane. Another city. Een groot gedeelte van Brisbane bestaat uit park. Botanische tuinen, parken met een strand, zwembaden aan de rivier die uitloopt in de oceaan, erg chill. Het is helaas nog steeds fris en ik loop over het algemeen rond in lange broek, ik had me in NL toch iets beter moeten voorbereiden. Ik ga een dag naar de Australian zoo van Steve Irwin, wat een dierentuin. In plaats van aapjes kijken aai ik de koala's en hang ik rond op het gras tussen de kangeroes.
Helaas wordt er 's nachts terwijl we lekker liggen te slapen ingebroken in onze kamer maar op de één of andere manier ben ik de enige wie al zijn spullen nog heeft. Misschien zijn mijn spullen niet waardevol genoeg of was het puur geluk, ik weet het niet maar ik ben blij.

Ik heb een uitnodiging gekregen van de vrouw van een man die Violet en ik in Sumatra hebben ontmoet om een paar dagen langs te komen in Mooloolaba. Perfect timing, ik heb zin in een lang weekend strand. Het is een ontzettend lieve vrouw, ze laat me het één en ander zien en verder kan ik lekker mijn eigen gang gaan. Na het weekend neem ik het vliegtuig naar Melbourne. Alle toffe mensen die ik heb ontmoet vertellen me dat ik daar heen moet gaan omdat ik het er waarschijnlijk leuk ga vinden. In Melbourne wil ik de great ocean road doen en vlieg ik twee weken later voor een paar dagen naar de outback, de Ayers rock. De winter in Melbourne is net voorbij dus het zal er zo ongeveer 17graden zijn... Toch maar een jas aanschaffen. Maar ik ben blij dat ik niet verder richting het noorden ga. Mooie stranden ga ik ergens anders wel weer zien..


  • 26 September 2014 - 10:43

    Annie:

    Hoi Ires,

    Mooi man jou verhalen zo te lezen. ben niet een klein beetje jaloers!!!
    Gelukkig dat jij al je spullen nog hebt, het mag je nu ook wel eens mee zitten.....
    Genieten daar en dat doen wij van jou verhalen.

    Groetjes Sietse en Annie

  • 26 September 2014 - 16:34

    Jurjen:

    Weer een mooi verhaal geschreven. We hebben al veel gehoord, maar het is altijd weer leuk om het terug te lezen. Nog veel plezier en hopelijk binnenkort nog meer van dit soort verhalen.

  • 26 September 2014 - 18:13

    Thea:

    Lieve schat ,
    wat weer een prachtig verhaal ! Ik wist niet dat je zo mooi kan schrijven , ik zie je daar zo lopen op je blote voeten en lekker chillen .

    Dikke kus !

  • 28 September 2014 - 20:54

    Mandy:

    Hi lieve schat!

    Klinkt heerlijk zeg! Wat maak je toch veel mee :) lekker blijven genieten! Doe voorzichtig!

    Dikke knuffel :)

  • 29 September 2014 - 16:34

    Beitske:

    Hoi Ires, fijn dat je het zo heerlijk naar je zin hebt. Blijf er lekker van genieten en blijf ons zeker mooie verhalen sturen.

    Liefs Ben en Beitske

  • 30 September 2014 - 15:08

    Lotte:

    Hey lieverd, wat een mooi verhaal erg leuk om te lezen! Goed om te horen dat je het zo naar je zin heb. Je maakt een hoop mee:). Geniet nog lekker en pas goed op jezelf dikke kus

  • 03 Oktober 2014 - 09:41

    Marlou:

    Hoi lieve Ires,

    Wat heerlijk dat je zoveel leuke mensen hebt ontmoet en wat een avonturen maak je mee! Ontzettend leuk om te lezen!

    Groetjes en dikke kus

  • 06 Oktober 2014 - 16:07

    Marieke:

    Ha Ires!

    Wat mooi allemaal om te lezen, bijzonder wat je daar meemaakt!
    Heel veel plezier :)

    Liefs, Marieke

  • 10 Oktober 2014 - 22:09

    Sarah:

    Hey lieverd,

    Wat een heftige maar tegelijkertijd ook mooie dingen maak jij mee zeg!
    Wanneer je weer wat meer internet hebt bellen we even!

    Heel veel plezier nog daar!

    Xxx Saar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mooloolaba

Mijn eerste reis

Rond reizen

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2015

The end

13 Januari 2015

South East Asia

03 December 2014

New Zealand

25 Oktober 2014

Melbourne & the outback, Australia

26 September 2014

Australië
Ires

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 8237

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 18 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: